بسمة مجدي بسمة عالم الموديل الثقة بالنفس سر النجاح



كتبت سماح السيد:
بسمة مجدي موديل جميلة حسناء شقت طريقها لعالم الموديل بثبات موهوبة ساحرة تفتح قلبها لنا في هذا الحوار السريع من القلب للقلب
ونسالها :
بطاقة تعريفك
-بسمة مجدى

 كيف بدات العمل كموديل
- بدات مع خبيرة التجميل ايمان داوود وصديقتى الجميلة

ما اهم اعمالك كموديل
مايكب فوتوسيشن

 ما اهم الاعلانات التي قدمتيها؟
لسه مقدمتش اعلانات وبصراحة مش حابة الموضوع

 هل لديك الحلام وطموحات ان تصبحي ممثلة او فنانة ام مكتفيه بالعمل موديل؟
حقيقى انا مش عارفة انا بعرف امثل ولا لا يعنى اصلا عمرى ماجربت

 ما اهم المعوقات التي تصادفك كموديل؟
ارتداء لبس اكون مش حاباه او فساتين الزفاف او الوزن
يعنى انا شايفاه ان برة دلوقتى بقى فى تنوع فى الوشوش و الاجسام و طريقة اللبس هنا احنا لسه متجمدين  شوية

 ما اهم هوايتك مع العمل كموديل؟
انا بحب الموسيقى جدا والقراءة

على اي اساس تختارين ملابسك الموضة ام الثمن الكبير ام ماذا
انا بحب الحاجتين
يعنى احب جدا الحاجة تكون مناسبة ليا و شيك وبرضه تكون غالية و براند

 هل يمكن ان تتجهي للاعلام وتقديم البرامج؟
دى بجد حاجة انا بتمناها نفسى فى برنامج متمرد و مختلف بس ميكونش ليه اى اتجاه سياسى او دينى
يكون اخلاقى اجتماعى رابط بين كل فئات و ديانات الناس

 ما سر نجاح اي موديل؟
الثقة بالنفس جداااا

ماذا عن الحب في حياتك؟
لا حقيقى معنديش وقت
انا عندى شغل تانى فى مجال الملاحة و الشحن و اصحابى وهوياتى و اهلى فحقيقى مافيش وقت

  ماذا تحبي وماذا تكرهي؟
بصى انا وصلت لمرحلة من السلام النفسى خلتنى مبكرهش اى حاجة و لا اى حد و بحترم اختيارات اى حد و مبتاثرش على علاقتى بيه لي اتجاهاتى و فكرى و الاخرين برضه فامفيش حاجة بتاخد كميه طاقة من الانسان اد الكراهية وانا مش كده
ما اهم اعمالك سيشنات الخ وما انطباعاتك عنها
من مثلك الاعلى من الموديل محليا وعالميا ؟
انا بشوف ان اى حد ناجح فى اى حاجة و لو صغيرة هو مثل اعلى
مهما كان سنه او مجاله
يستاهل التقدير و يستاهل اننا ندرس طريقة نجاحه

CONVERSATION

0 comments:

إرسال تعليق